- A CATL tárgyal a Nio akkucsere-hálózatát üzemeltető Nio Power többségi tulajdonának megvásárlásáról, akár 128 milliárd forintnyi jüanért.
- A Nio ezzel pénzhez jutna és megszabadulna a veszteséges akkucsere-rendszer terhétől, miközben a CATL azonnal piacvezetővé válna ezen a téren.
- Ha az üzlet létrejön, a CATL éveket nyerhet saját akkucsere-hálózatának kiépítésében, a Nio pedig közelebb kerülhet a 2025-re tervezett nyereségességhez.
A világ legnagyobb akkugyártója, a CATL, állítólag komoly tárgyalásokat folytat a Nio Power többségi tulajdonrészének megszerzéséről – ez utóbbi a Nio autógyártó leányvállalata, ami a cég komplett akkucserélő hálózatát üzemelteti. A Reuters szerint a sztori annyira előrehaladott, hogy a CATL korábban már jelezte: akár 2,5 milliárd jüant, vagyis 128 milliárd forintot is hajlandó lenne betolni a Nio Powerbe.
Előfizetnél az autód felére?
Kínában akkumulátor-előfizetéssel próbálják előmozdítani az EV-k terjedését, megnézzük, érdemes-e figyelni rájuk.
A CATL nem kommentálja a hírt, a Nio pedig csak annyit mondott, hogy több befektetővel, köztük a CATL-lel is egyeztetnek, hogy együtt építsék tovább a világ legnagyobb akkucserélő hálózatát.
A Nio ugyan szépen növeli a bevételeit – 2024-ben 9 milliárd dollárt hozott össze, ami 18 százalékos plusz –, de közben továbbra is hatalmas veszteségeket termel. Tavaly 3,1 milliárd dolláros mínuszt könyveltek el, és az elmúlt öt év összesített vesztesége már átlépte a 10 milliárd dollárt. Ennek a legfőbb oka épp az, amiben a Nio különleges: az akkucserélő állomások hálózata. Jelenleg több mint 3200 ilyen állomásuk van, főleg Kínában, és bár a rendszer jól működik, az építés és üzemeltetés nagyon drága. Egy ilyen állomás kiépítése akár 155 millió forint környékén van, és ebe nem tartozik bele az ingatlan ára, a karbantartás és az akkuk költsége.
Ha a Nio tényleg eladja a Nio Power többségét, az egyrészt egy jókora készpénz-injekció lenne nekik, másrészt levesz egy csomó költséget a vállukról. Nem mellesleg segíthet elérni a Nio célját: 2025 negyedik negyedévére szeretnének végre nyereségesek lenni.
A CATL oldaláról nézve ez meg egy hatalmas ugrás lenne a saját akkucsere-álmaik felé. Ők 2021-ben alapították az EVOGO nevű leánycéget, azzal a céllal, hogy 2030-ra az akkucsere a villanyautó-töltés egyik fő formája legyen. 2025 végéig 1000 állomást akarnak, középtávon 10 ezret, hosszabb távon pedig akár 30-40 ezret. Ha most megveszik a Nio Powert, máris van 3200 működő állomásuk, amivel kvázi egyeduralkodóvá válnának a piacon.
A két cég eddig is szorosan együttműködött: a Nio új, Firefly nevű almárkája például már eleve a CATL-féle akksicserés szabványra készül. Ha az üzlet összejön, az könnyen újrarajzolhatja a kínai villanyautós infrastruktúrát - már ha az elmúlt 4-5 év után pont most lenne elterjedt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
