Az olasz tervezőstúdió a sikeres luxus-mini-egyterűt tette agresszívebb külsejűvé. A Lancia Musa , a Fiat Idea gazdagabban felszerelt, elegánsabb testvére Olaszországban igen sikeresnek bizonyult - egyes pletykák szerint ennek a sikernek köszönhető, hogy egyelőre nem szűnik meg a Lancia márka -, így nem csoda, hogy a Fioravanti épp ezt a modellt választotta legújabb tanulmánya alapjául.
A Kandahar és a Musa közti legfontosabb különbséget néhány látványos optikai elem jelenti. Nagyobbak és szélesebben lettek a kerekek, kicserélték az autó lökhárítóit, és fényezésnél sötétebb műanyag szélesítések kerültek az autó oldalára, valamint az eredeti sárvédőívek helyére. A tetőt immár teljes egészében átlátszó burkolat fedi és átalakult a hátsó ajtó is, így a Kandahar csomagtere néhány milliméterrel hosszabb lett a Musáénál.
A vaskos műanyag elemek, az eredetinél nagyobb hasmagasság és a kétszínű fényezés miatt úgy tűnhet, a Kandahar egyfajta apró terepjáró, de ez csak a látszat. Nincs benne négykerék-hajtás, sőt, önzáró differenciálmű sem, így nem lenne érdemes komolyabb terepre merészkedni vele.
A Fioravanti Kandahar tanulmányt a 75. Genfi Autókiállítás egyik látványosságának szánták, így március 3. és 13. között bárki megtekintheti élőben is a világ egyik legnagyobb autós seregszemléjén.