A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Daewoo/Chevrolet Matiz utódja, amelyet Európa legtöbb országában Spark néven kezdenek forgalmazni. A GM-Daewoo tervezői a tavaly ősszel bemutatott Matiz M3X prototípus bemutatása óta nemigen piszkálták a kisautó formáját: kívülről nézve a Sparkot egyedül az átdolgozott lökhárítók jelentenek különbséget a tanulmányautóhoz képest. A forma érdekessége, hogy bár az egyes karosszérialemezek közül alig találunk olyat, amelyik megegyezne a Matiz megfelelő elemeivel, mégis megtartották a korábbi típus jellegzetes arányait és karakterét, így egy darabig még biztos lematizozzák majd az utcán a Sparkot. Az átalakítás egyébként nem pusztán esztétikai célokat szolgált: a Matiz 0,399-es légellenállási tényezőjét sikerült 0,344-re leszorítani, ami elsősorban a fogyasztásra gyakorol jótékony hatást.
A Spark műszaki szempontból keveset változott a Matizhoz képest, bár a motorokon fejlesztettek egy keveset a koreai mérnökök. A 800 köbcentis alapmotor továbbra is 52 lóerős, de a csökkentett belső súrlódásnak, és persze az új karosszériának köszönhetően az új modell ezzel a négyhengeressel 6,1 helyett 5,2 literes átlagfogyasztást produkál 100 kilométeren. A csúcsváltozatok 1 literes motorja ráadásul erősebb is lett egy kicsivel: a korábbi 64 helyett 66 lóerőt képes leadni, de emellett itt is sokat csökkent a névleges átlagfogyasztás, elvileg az ezres Sparkkal 6,4 helyett akár 5,6 liter benzinnel is megtehető 100 kilométer.
A Matiz korábban is meglehetősen sikeres modell volt - Európa-szerte mintegy 630 ezer példány fut belőle -, és úgy látszik, most, hogy a GM révén a megfelelő anyagi hátteret is megkapták a Daewoo mérnökei, végre az apró részletekre is oda tudnak figyelni a tervezésnél. A Chevrolet Spark árait egyelőre nem ismerjük, de ha nem rugaszkodnak el nagyon a Matiz jelenlegi árképzésétől, akkor a Fiat, a PSA, a Kia és a kategória többi nagyágyúja főképp Kelet- és Közép-Európában felkötheti a gatyáját.