A Kia egyértelműen elfogadtatta magát Európában, ezt eladásaik is
tükrözik, és arra inspirálja a céget, hogy újabb területeken ismertesse
meg magát a vásárlókkal. Ahogy a motorok fejlődésével egyre növekszik a
dízelek iránti kereslet, a koreaiak is rájöttek, hogy érdemes ezen a
területen is beszállni a versenybe. Első lépésként most
bemutatták a Cerato dízelváltozatát, az 1,5 CRDi-t.
A soros négyhengeres 1493 cm
3-es közös nyomócsöves dízel a vevők elvárásain klívül
megfelel az Euro-III-as környezetvédelmi előírásoknak is. A Kia saját
fejlesztésű motorjának maximális teljesítménye 100 LE/4000 1/min, ami
nem túl sok, bár
több mint egyes konkurens modellek esetében (Astra 1,7
CDTi/Megane 1,5 dCi: 80 LE, Focus 1,6 TDCi: 90 LE ), a 2000 1/min-től
elérhető 235 Nm-es nyomaték biztosan megfelelő vonóerőt biztosít majd
az autónak. A gyári adatok alapján az új dízel kombinált fogyasztása 5
liter alatt marad 100 km-en.
A Kia továbbra is tartja magát a gazdag alapfelszereltség
politikájához, már a belépő GS-modellben is találunk ABS+EBD-t, első,
oldal- és függönylégzsákokat, légkondit, központi zárat, CD-lejátszós
hifi-berendezést, elektromos ablakokat elöl-hátul, valamint belülről
állítható és fűtött visszapillantó tükröket.
A Kia egyre erősebben nyomul Európában, már felépítették
németországi K+F központjukat, 2006 második felében pedig megkezdi a
termelést a szlovákiai Zsolnán található gyár.