Visszatérhet a Chevrolet Camaro

2005.04.14. 17:16

A GM vezetői újra elővették az izomautó-témát, miután egy hirtelen döntéssel néhány hete leállították az összes hátsókerék-hajtású modell fejlesztését. Az eddigi nyilatkozatok szerint olcsóbb megoldást keresnek: vagy egy már meglevő hátsókerék-hajtású padlólemezt alakítanának át úgy, hogy még olcsóbb legyen gyártani, mint az ausztrál Holden által fejlesztett Zeta platformot, vagy egy újabb fejlesztésbe kezdenek.

Arra a kérdésre, hogy milyen típusokat építenének a költséghatékony műszaki alapokra, a GM műszaki fejlesztési kérdésekért felelős alelnöke, Jim Queen elmondta, hogy a 2002-ben törölt Chevrolet Camaróhoz hasonló sportos modellt biztosan szeretnének, de persze számos más típus is szóba került már. Mindezt felfoghatnánk örömhírként is, de nincs rá semmiféle garancia, hogy a GM-nél jelenleg uralkodó káoszban ez a kezdeményezés nem veszik el éppen úgy, ahogy számos, korábban tervezett izgalmas fejlesztés. Ráadásul az új modellek így legfeljebb az évtized végére készülhetnek el, hiszen ha már eldöntötték volna az óriáscég vezetői, hogy pontosan mit és hogyan szeretnének, az érdemi munka akkor is legalább két, vagy még inkább három évig tartana.

A Chevrolet Camaro/Pontiac Firebird típuspárost a GM 35 évig tartotta a programjában, de az elavult műszaki alapok és a kis sorozatú alkatrészek miatt egyre nagyobbá váló előállítási költségek, valamint a csökkenő eladások miatt beszüntették a gyártást. Azóta az ausztrál eredetű Pontiac GTO-val próbálták helyettesíteni a legendás izomautókat, de a Holden Monaro testvérmodellje nem lett igazán sikeres.