A koreaiak hobbiterepjárója felsőbb osztályba léphet. A tesztelés alatt álló modell láthatóan jóval nagyobb, mint jelenleg futó elődje, Miután a Tucson bemutatásával megfelelő konkurenciát teremtettek a Toyota RAV4-esnek, a Honda CR-V-nek és a többi kompakt hobbiterepjárónak, a Santa Fének már nem kell ebben a piaci szegmensben is helyt állnia, így a Hyundai tervezői bátran növelhették a méreteket.
A fotó alapján úgy tűnik, a Santa Fe formaterve is komolyabb lesz: a mostani szerethető Quasimodo-arc helyét egy jóval barátságtalanabb tekintetű, de egyszersmind hagyománytisztelőbb orr-résszel váltják fel. Az első keréktől hátrafelé a prototípuson sajnos alaposan eltakarták a részleteket, de valószínűtlen, hogy az álcafólia alatt az orr-kialakításnál sokkal felkavaróbb lemezformákat találnánk.
Az autó műszaki megoldásairól egyelőre keveset tudunk, de a kétliteres négyhengeres motoroknak biztosan búcsút inthetünk. Az alapmodellbe a 2,4 literes Mitsubishi-Chrysler-Hyundai négyhengeres kerülhet, de a Sonata 3,3 literes V6-osával , és talán egy még nagyobb hathengeressel is találkozhatunk az új terepjáróban. A bemutató időpontját még nem ismerjük, de a prototípus készültségi fokából arra következtethetünk, hogy egy éven belül a végleges modellel is találkozhatunk valamelyik nagyobb - várhatóan amerikai - autókiállításon.