Az egyterű-tanulmány sci-fi-klasszikusokat idéz egyszerű ékformájával, csak a plazmahajtóművek helyére került négy szép nagy kerék. Földhözragadtabbaknak persze a Renault Scenic első generációja is beugorhat a jármű láttán, amely az elmúlt tíz év legszögletesebb buszlimuzinja. Nem hittük volna, hogy a múltidézésben egyszer elérik a 70-es - 80-as évek fordulóját, de végülis itt az ideje, hiszen lassan azok közül kerül ki a potenciális vásárlók zöme, akik ebben az időszakban voltak gyerekek, és apu szögletes autójára vágytak éveken át.
Concept-D:5 elnevezésű jármű persze még csak tanulmány, de a Mitsubishi többi idei koncepcióautójához hasonlóan nagyon hamar valósággá válhat. A 4,74 méter hosszú, 1,82 méter széles és 1,88 méter magas egyterűt ugyanarra a GS jelű padlólemezre építették, mint az új Outlandert vagy a Lancer-tanulmányokat , tehát a típus elvileg elég gazdaságosan gyártható. A dobozforma persze nemcsak a mai harmincasok szívének lehet kedves, de praktikus is: a D:5-ben három üléssort helyeztek el egyenként két-két üléssel, méghozzá úgy, hogy állítólag mind a hat utas egyformán kényelmesen ülhet, fejtér és lábtér is van elég mindenkinek. A belső térérzetet hatalmas, háromrészes üvegtetővel növelték a japánok. Az ajtók ebben a kategóriában szokványosnak mondhatóak. Elöl zsanéros, hátul pedig eltolható nyílászárókon keresztül közelíthető meg az utastér.
Az új formai ötletek mellett a Mitsubishi a D:5-öt választotta, hogy bemutasson néhány biztonsági felszerelést is, amelyeket ugyan más gyártók már sorozatban gyártanak, de a japánoknál még újdonságnak számítanak. Ilyen a követési távolságot is figyelembe vevő sebességszabályzó elektronika, valamint a sávelhagyásra és a lehetséges baleseti helyzetekre figyelmeztető rendszer.
Az ékforma egyterűbe természetesen a Mitsubishi legújabb négyhengeres motorcsaládjának legnagyobb tagja került. A DaimlerChrysler és a Hyundai közreműködésével kifejlesztett 2,4 literes, 170 lóerős, négyhengeres benzinmotor legnagyobb forgatónyomatéka 226 Nm, ennek ellenére a japán tervezők egy fokozatmentes automata váltót kapcsoltak hozzá.
Egyesek szerint a Concept-D:5 nem más, mint a Mitsubishi következő egyterűjének prototípusa. Ha ez igaz, akkor néhány év múlva talán már sorozatgyártmányként találkozhatunk vele, de ehhez persze a Tokyo Motor Show látogatói körében tetszést kell aratnia.