Rinspeed zaZen: plexi Porsche

2006.02.16. 11:44

Frank M. Rinderknecht nemcsak jó autótervező, de ügyes üzletember is. Évről évre kerékre állít egy-egy tanulmányautót a Genfi Autószalonra, és valószínűleg még jól is keres vele, hiszen egész seregnyi támogató termékeit építi be a koncepciókba. Ezúttal a vegyipari óriás, a Bayer a zaZen legnagyobb mecénás, így a Porsche 911 Carrera S típusra épülő autó nagyrészt a cég műanyagaiból épült.


Galéria - kattintson a képre

A leglátványosabb részlet az egyetlen átlátszó műanyagdarabból – a Bayer Makrolon fantázianevű anyagából – készített buborék, amely az autó tetejét és hátsó ablakait váltja ki. Áttetsző műanyagokból emellett az utastérben is akad éppen elég, ilyenből készültek például az ülések ülőfelületei, amelyeket egyébként a Recaro szállított a Rinspeednek. Csak közelebbről tűnik fel, hogy az autó elején nagy, csiszolt, és hátulról megvilágított kristályokat helyeztek el, ezek már egy másik támogató, a Swarovsky kedvéért kerültek az autóra. A Swarovsky-kristályok emellett a Bayer-féle gyöngyházfényű festékben is megtalálhatók, igaz,


Galéria - kattintson a képre

mikroszkopikus méretben, de milliószám. A marketingparádéban emellett a könnyűfém felniket gyártó Borbet és az elöl 245/30R20-as, hátul pedig 305/25R20-as méretű gumikat szállító Dunlop is részt vett. Rinderknecht legérdekesebb fogása azonban az ígéretreklám. Az ügyes svájci ugyanis elmondta, hogy ha lesz szériagyártás, akkor a zaZenbe már gázüzemű motor kerül, amelyet a Volkswagennel és a svájci energiaügyi hivatallal közösen fejlesztenek ki. Így ezekről a cégekről úgy tehetett említést a tanulmányautó kapcsán, hogy most még csak közük sincs hozzá.

A zaZen egyelőre módosítások nélkül tartalmazza a Porsche műszaki megoldásait, ami persze így is bőven elegendő. A 355 lóerős, hathengeres boxermotor 4,8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra az 1495 kg tömegű karosszériát, az autó végsebessége pedig 293 km/h, azaz semmivel sem lassabb, mint ugyanez a Porsche gyári karosszériával.