Mivel gyári erőművet, azaz M7-est nem készít a BMW legnagyobb
limuzinjából, régi partnerük, az Alpina átvette a feladatot, és
megépítette a 7-es sorozat legbrutálisabb tagját, az Alpina B7-est.
Egy kompresszorral szerelték föl a bajorok 4,4 literes, V8-as
motorját, mely ZF gyártmányú, hatfokozatú, kormányról kézzel is
kapcsolható automata váltón keresztül hajtja a luxusautó hátsó
kerekeit. Az átalakított motor
teljesítménye 500 lóerő 5500-as percenkénti fordulatnál, legnagyobb
nyomatéka pedig 700 Nm, amivel a B7-es 4,8 másodperc alatt eléri a
100 km/h-s sebességet.
A tuningcég ezen felül 21 colos alufelniket kínál, Z-sebességindexű
gumikkal, a futómű beállításait az autó teljesítményéhez igazodva
feszesre hangolták. A B7 optikai csomag fontos eleme a hátsó spoiler,
mely különösen nagy sebességnél segít sokat az autó stabilitásán,
kezelhetőségén.
Az Alpina B7 júliusban kerül forgalomba, árát és további műszaki
tulajdonságait Genfben hozzák nyilvánosságra.