A kínai Nanjing Auto tegnap nyilvánosságra hozta terveit az MG márka jövőjével kapcsolatban. A tervekben számos meglepő elem szerepel, egyebek közt egy új, csukott MG TF változat, amelyet az Egyesült Államokban, pontosabban Oklahomában, egy teljesen új üzemben szeretnének gyártani 2008-tól.
Az új üzem alapításának terve egészen meglepő, hiszen a Nanjing egyelőre még a meglevő üzemeiben sem indította újra az MG modellek gyártását. A tervek szerint az építkezést 2007 elején kezdenék, a termelés pedig a következő év közepén indulhatna be. Az amerikai üzemben az autók részben Kínából és Angliából átszállított alkatrészekből, nagyrészt kézi munkával készülnének, évente mindössze 12-16 ezer példányban. Ennek a mennyiségnek mintegy 60%-a maradna az amerikai piacon, míg a maradékot Európába exportálnák. Emellett a termelés hamarosan az MG-Rover egykori bázisán, Longbridge-ben is újraindulhat. Itt az MG TF jól ismert, nyitott változata készül, míg a három nagyszériás MG, a ZR, a ZS és a ZT gyártása teljes egészében Kínában folyik majd.
A Nanjing Auto az MG-Rover csődje után szinte a semmiből bukkant elő, és vásárolta fel az utolsó független brit autógyártó maradékait, így ma sem tudni róluk sokat. Annyi bizonyos, hogy Kínában kisteherautók gyártásával, és mintegy évi 35 ezer Fiat személyautó összeszerelésével foglalkoznak, de saját személyautókat – főleg évente több százezer példányt – eddig nem készítettek. Néhány megfigyelő szerint épp ezért menet közben igyekeznek felnőni a feladatokhoz, és igen szervezetlennek tűnnek. Ezekben a kijelentésekben nyilván van némi rosszindulat az új jövevényekkel szemben, és figyelmen kívül hagyják azt a tényt, hogy a Nanjing a kínai állam tulajdona, és így jelentős összegeket költhet el a következő néhány évben feladatai végrehajtására. Emellett azonban arra is utalnak, hogy a kínai autógyártó tervei messze nem olyan stabilak, mint ahogy azt sajtóközleményük határozott hangneme alapján gondolhatnánk.