Startech Commander SD6: nagy doboz sportosban

2006.07.14. 11:58

A Jeep óriását szépen átöltöztették, de tohonyaságán a motortuning sem változtatott sokat.


A Brabus tuningcég Chrysler modellekkel foglalkozó részlege a szokásos változtatásokat végezte el a Commander külsején. Terveztek hozzá két új, ezüstszín-betétes lökhárítót. Elöl a jellegzetes, hétfelé osztott Jeep hűtőmaszk szélességében húzódik a fémes fényezésű műanyag elem, tovább erősítve az amúgy is karakteres óriás megjelenését, hátul pedig kartervédőt imitál az álalumínium. A hátsó lökhárító érdekessége, hogy középen egy kivehető darab alá rejtették a vonóhorgot, így ha épp nincs rá szükség, akkor egyszerűen eltakarható az összképet zavaró alkatrész. Emellett krómozott tükörházakkal, rozsdamentes acél kilincsekkel és új kipufogóvégekkel igyekeztek feldobni az összképet.


A 3 literes Mercedes dízelmotort a motorvezérlés átprogramozásával tették erősebbé: a V6-os 218 helyett 262 lóerős lett, a csúcsnyomatéka pedig 510-ről 580 Nm-re növekedett. Más autóknál valószínűleg hatásosabb lenne egy ilyen típusú átalakítás, de a nagy, szögletes terepjáró bő két tonnás súlya, és aerodinamikusnak a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető formája miatt alig gyorsult. A végsebessége 191-ről 200 km/h-ra nőtt, és 9 helyett 8,5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet. Talán ezzel magyarázható, hogy egyelőre nincsen a Commander SD6-oshoz komolyabb fékrendszer. Egyelőre a gyári is megteszi, bár a fejlesztés már folyik. A futóműhöz 30 mm-es ültető csomagot is kínálnak, bár a 20 hüvelykes, ötküllős alufelnik külön is megrendelhetők az autóhoz.

Sajnos a pontos árakat egyelőre nem ismerjük. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a Commanderhez kifejlesztett alkatrészek egy jelentős részét külön is meg lehet rendelni az autóhoz.