A 63. Velencei Filmfesztivált választották a bemutató helyszínéül, bár még mindig meglehetősen kevés információt közöltek az autóról. A gyári sajtóanyagból még az sem derül ki, hogy az autó hogyan is nézhet ki pontosan, mivel egyelőre csak két, látszólag számítógéppel generált képet közöltek a járműről. Mellébeszélésből viszont jelesre vizsgázott a Lancia illetékes sajtósa. A szöveg hosszasan ecseteli, hogy miféle elődökre gondoltak a tervezők a Delta HPE megalkotása közben: az Aprilia, az Appia, a Fulvia, a Beta HPE, a Prisma, a Dedra és a Lybra is szerepel a felsorolásban. Ódákat zeng az olasz stílusról, a hagyományokról, és mesterségbeli tudásról, bármit is jelentsen az.
Magáról az autóról épp csak annyit árultak el, hogy fogalmat alkothassunk róla, miféle szerzettel állunk szemben. Kiderült például, hogy kb. 4,5 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,5 méter magas, a tengelytávja 2,7 méter, a csomagtartója több mint 400 literes, és a hátsó ülései is mozgathatók előre-hátra. A motorválaszték - habár ennek egy tanulmány esetében nincs sok értelme, de itt talán már a szériagyártmányra gondoltak - állítólag csupa turbós dízel- és benzinmotorból áll, a teljesítményük 120 és 200 lóerő közt lesz, és mindegyikhez hatsebességes váltó jár. A futóművet aktív lengéscsillapítókkal tették még kezesebbé, ami jó, bár ma már elég elterjedt megoldás.
A nem túl konkrét adatok mellett az autó érdekesebb felszereléseiről egész hosszan értekezik a közlemény. Elárulja például, hogy a csodásan zajtalan járműbe Bose márkájú, mp3-lejátszós hifit szereltek, ami az automata, kétzónás klímaberendezéssel együtt a kormánykerékről irányítható. Azután kiderül, hogy az autóba a Fiat Blue&Me fantázianevű információs és szórakoztató rendszere került az autóba, amely a Windows Mobile operációs rendszeren alapszik, és mindenféle USB csatlakozású eszközök és bluetoothos perifériák kapcsolhatók hozzá.
Ez utóbbi szintén előfordulhat a későbbi szériagyártmányban, bár azt csak remélhetjük, hogy jól meglesz majd egymással a jóféle olasz elektronika, és a kéziszámítógépeken tapasztalataink szerint bármikor lefagyni kész mobil Windows fiatosított változata. Végül azt is megtudhatjuk, hogy belül minden anyag csodás - bőr és alcantara, fém betétekkel - és a böszmenagy tetőablaknak hála még világos is van. Mindez persze csak a szokásos körítés, ami nélkül manapság már nem képzelhető el egyetlen tanulmányautó sem.
A legkisebb csavart is szuperlatívuszokban emlegető idióta sajtóközlemény majdnem teljesen el is vonta a figyelmünket a lényegről: a tanulmány formájáról. Pedig van mit nézni a képeken. A forma izgalmas, de egyszersmind arányos, kellőképp agresszív, de ugyanakkor elegáns, egyszóval a legjobb értelemben vett tipikus olasz formaterv. Biztos nem fogja mindenki szeretni, de van olyan látványos, hogy senki ne hagyja szó nélkül. Ilyen külsővel aligha okoz majd gondot eladni a Lancia Delta szériaváltozatát, csak el ne tüntessék a technológusok az érdekesebb részleteket, ahogy a koreai vagy a német kollégáik szokták.
A Lancia sajnos a legfontosabb részletet, azaz hogy mikorra lesz a tanulmányból szériakocsi, még nem közölte, így csak remélhetjük, hogy a pletykák nem igazak, és nem kell 2008-ig várnunk a találkozásra a végleges Lancia Deltával.