Az új motor már 2007-ben elérhető lesz a Swiftben, és a későbbiekben a többi Suzuki kisautóban is felválthatja a Fiat 1,3 literes mini-dízelét.
Magáról a motorról egyelőre csupán annyit lehet tudni, hogy szintén
1,3 literes lesz, de hogy a Suzuki miképpen tett szert rá, azt egyelőre
homály fedi. Ha valóban saját fejlesztésről van szó, akkor a japánok
igencsak hatékonyan tartották titokban, hiszen egy vadonatúj motor
elkészítése minimum két évet vesz igénybe egy olyan gyártónak is,
amelynek vannak dízelmotor-fejlesztési tapasztalatai. A Suzukinak
azonban nincsenek, hiszen eddig az összes dízelmotoros típusuk számára
más gyártótól vásároltak dízelmotorokat: a Fiat, a Peugeot és a Renault
motorjait is használták, vagy használják. Az is elképzelhető persze,
hogy a japánoknak nem kellett a nulláról kezdeniük a munkát: kaphattak
segítséget akár magától a Fiattól, vagy a GM-től is, amely annak idején
szintén részt vett az 1,3 literes Fiat motor fejlesztésében.
A lényeg persze nem az, hogy a motor tervei honnan származnak: a Suzuki számára az a fontos, hogy függetleníthesse magát a Fiattól, mivel az olasz gyártó a hírek szerint nem képes annyi 1,3 literes dízelmotort készíteni, ahányra a saját modelljeihez, valamint az Opel és a Suzuki kisautóihoz szükség volna.
A Suzuki azt is bejelentette, hogy 2009-től a Vitara terepjáró is új, nagyobb hengerűrtartalmú dízelmotort kap majd. Azt egyelőre nem tudni, hogy ezeket továbbra is a Renault szállítja-e, vagy a japánok nagyobb dízelmotorok fejlesztésébe is belefogtak.
