Polski Chevrolet 2007-től

2006.11.29. 13:20

A négyajtós Chevrolet Aveo gyártása jövőre indul a lengyelországi FSO-nál. A GM Daewoo ezzel a lépéssel csökkentheti a szállítási időt, megszabadulhat az Európai Unió importvámjának terhétől, és csökkentheti az árfolyam-ingadozásokból adódó kockázatot is. Ugyanakkor a manapság alig működő FSO-nál is újra felfuthat a termelés, miközben a lengyel gyár tulajdonosa, az AvtoZAZ anyavállalata, az ukrán UkrAvto is biztos bevételi forráshoz juthat, így elvben mindenki jól jár.

Az FSO korábban a Daewoo tulajdonában volt, de a koreai cég csődje után a GM nem vásárolta meg, így rövidesen a csőd szélére került a hatalmas lengyel gyártelep. A helyzetet az ukrán befektetők oldották meg, akik elsősorban félkész járművek és alkatrészek gyártására használták a lengyel üzemet, kész autókat csak a helyi piacra készítettek igen kis számban. Így lehetséges, hogy az idén csupán mintegy 4000 autót készít az FSO. Ez az áldatlan állapot azonban a Chevrolet Aveo gyártásának megkezdésével megszűnik. A tervek szerint az első teljes gyártási évben, 2008-ban már vagy 60 ezer autó készülhet itt. Sőt, ha minden jól megy, akár más, Európában népszerű típusok gyártását is ide telepíthetik Dél-Koreából, így akár évi 150 ezerre is nőhet a Varsóban előállított, Chevrolet márkajelzésű autók száma.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.