Toyota FT-HS: vérbeli sportgép hibrid hajtással

2006.12.28. 12:14

A Detroitban bemutatkozó kétajtós tanulmány nem csak formai szempontból különleges: a Toyota legerősebb benzin-elektromos hajtásláncát hordozza magában.


Galéria - kattintson a képre

Az FT-HS külsejére talán az izgalmas kifejezés illik leginkább. Már a méreteivel is feltűnést kelt: rövid, széles és alacsony, az óriási kerekek pedig csak tovább erősítik a szokatlan arányok. Ráadásul a Toyota tervezőinek úgy sikerült összeállítaniuk számos, első pillantásra diszharmonikusnak tűnő formát, hogy együtt mégis egységes egészet alkotnak. A harcias hód-arcra emlékeztető hűtőmaszk például az első sárvédő-ívekben folytatódik, az oldalt elhelyezett légbeömlő mellett pedig a tető íve emelkedik ki.


Galéria - kattintson a képre

Mindez már elég is volna, hogy felhívja a figyelmet a Toyota tanulmányára, de a japánok további meglepetésekkel igyekeztek még feltűnőbbé tenni az autójukat. Így a felniket karbonszálas műanyagból készítették, és kitaláltak egy új tetőkonstrukciót is. A tető középső szekciója a 2+2 üléses utastér hátsó részébe, a szükségülések és a csomagtartó fölé ereszthető le, így az FT-HS lehet zárt kupé, vagy nyitott tetejű targa is.


Galéria - kattintson a képre

A hibrid hajtásláncot egy 197 lóerős villanymotor és egy 292 lóerős, 3,5 literes V6-os benzinmotor alkotja. A két motor ugyan nem egyszerre adja le a maximális teljesítményét, de az összteljesítményük csúcsértéke így is bő 400 lóerő, így a sportkocsi-tanulmány négy másodpercen belül érheti el a 100 km/h-s sebességet. Ráadásul a hibrid hajtásláncot sikerült úgy elhelyezni a karosszérián belül, hogy az első és a hátsó tengelyre egyaránt az autó súlyának fele esik.

Egyelőre bizonytalan, hogy a hibrid sportkocsi eljuthat-e valaha a szériagyártásig, hiszen a Toyota az elmúlt tíz évben módszeresen kiirtotta kínálatából az összes sportautót. Pedig az FT-HS is bizonyítja, hogy a legnagyobb japán gyártó szakemberei ma sem szűkölködnek a sportautó-készítéshez szükséges szaktudásban és ötletekben.