A svéd gyártó nyilvánosságra hozta az első információkat megemelt hasmagasságú kombijáról.
A Volvo ezúttal is a bevált receptet követte. Alaposan körbeműanyagozták a V70-est, hogy jobban emlékeztessen egy terepjáróra, és megemelték a futóművet, hogy ne akadjon el rosszabb minőségű földúton se. A harmadik generáció érdekessége, hogy az első lökhárító közepére nem jutott fényezetlen műanyag betét, így az új XC70 sokkal erőteljesebb karakterűnek tűnik, a felverődő kavicsok ellen pedig a lökhárító aljából kiálló szörfdeszkányi védőlemez hivatott megvédeni az autó orrát.
A V70-esből kialakított szabadidőautót eleinte kétféle motorral kínálják. Az S80-asban bemutatott 3,2 literes, 238 lóerős, soros hathengeressel és a 2,4 literes, öthengeres turbódízel legerősebb, 185 lóerős változatával. A benzinmotoros változat kizárólag hatsebességes, kézzel is kapcsolható automata váltóval lesz kapható, míg a D5 jelzésű dízelhez kézi váltó is kérhető. Ennek köszönhető, hogy a gyári adatok szerint a papíron gyengébb dízelmotorral jobban gyorsul az XC70: 8,1 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, míg a benzines változat ugyanerre 8,8 másodperc alatt képes.
Az XC70-es minden változata a Volvo DTSC fantázianevű integrált menetstabilizáló és kipörgésgátló rendszerével érkezik, amely a gyáriak szerint sokkal biztonságosabbá teszi az autó viselkedését az elődmodellhez képest. Emellett ehhez a típushoz is rendelhető aktív lengéscsillapítás - a svédek szava járása szerint Four-C rendszer - amellyel a futómű reakciói is az útminőséghez igazíthatók.
A Volvo éves szinten mintegy 40 ezer példányt szeretne eladni az új XC70-esből, de nem sietnek túlságosan a bevezetésével: a forgalmazást csak szeptemberben kezdik meg Európában.