Úgy hallani az utóbbi napokban, hogy a többi vásárlójelöltet valójában nem érdekli az amerikai autógyártó. A meglepő összeesküvés-elmélet szerint a két másik, komoly szándékúnak látszó érdeklődő, a Cerberus, illetve a Blackstone – mindkettő befektetésekkel foglalkozó cég – a DaimlerChrysler tulajdonosainak megbízásából tárgyal. A cél a feltételezések szerint az, hogy a verseny látszatát keltsék, és kedvező alkupozíciót teremtsenek az egyetlen valódi vásárlójelölttel, a Magnával szemben. Állítólag egy hónapon belül hivatalosan is bejelentik, hogy kinek adják el a Chryslert, vagy annak egy részét, mivel nem kizárt, hogy a DaimlerChrysler a részvények egy részét megtartja.
A Magna jelenleg a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, de emellett bérmunkában autógyártást is vállalnak. Az osztrák Magna-Steyrnél BMW, Chrysler, Jeep, Mercedes és Volkswagen típusokat is gyártanak, és úgy néz ki, a KTM is rájuk bízza első négykerekű járművének előállítását. Emellett műszaki segítséget nyújtanak a Ladának, és a Fiat Bravo gyártásának megszervezését is a kanadai székhelyű vállalkozás végezte. Látható, hogy a Magna nem számít kezdőnek az autógyártásban, valószínűleg arra is kész tervük van, hogy hogyan állíthatják talpra a Chyryslert, így akkor is a legesélyesebb vásárlójelöltnek számít, ha az összeesküvés-elméletből egy szó sem igaz.