Az International Engine of the Year Awards fődíja ismét a BMW-é lett, és másik hat kategóriában is a bajor gyártó motorjai találtattak a legjobbnak. Ezen kívül két díj jutott a Toyotának, kettő a Volkswagennek és egy a Porschének.
Az Év Motorja elismerést az idén a BMW háromliteres, két turbófeltöltős, soros hathengeres benzinmotorja kapta, amely a 335i típusban ismerhettünk meg, és ugyanez a motor nyerte a 2,5-3 literes kategóriát is. Ezen felül az 1,4-1,8 literes motorok közül a Mini Cooper S 1,6 literes turbós négyhengeresét, a 2-2,5 literesek közül a BMW 2,5 literes hathengeresét, a 4 liter felettiek és az utcai sportmotorok közül pedig az M5-ös és az M6-os ötliteres V10-esét ítélte a legjobbnak a nemzetközi zsűri.
Ahol a takarékosság volt a legfontosabb szempont, ott a Toyota tarolt. A legkisebb fogyasztású motoroknak járó különdíjat a Prius hibrid hajtásláncáért, az 1 literesnél kisebb motorok kategóriájában pedig az Aygo és a Yaris ultrakönnyű háromhengereséért kapott elismerést a japán gyártó. Az 1-1,4 literes motorok közül a VW turbós és kompresszoros 1,4 literes, 170 lóerős TSI motorját hozták ki győztesnek, az 1,8-2 literesek kategóriájában pedig szintén a VW csoport egyik motorja, a kétliteres, TFSI néven ismert turbós négyhengeres kapta meg az Év Motorja díjat. A Porsche egyetlen díjat zsebelhetett be: a 911 Turbo 3,6 literes, két változó geometriájú turbófeltöltővel lélegeztetett motorjával a 3-4 literes motorok közt bizonyult a legjobbnak.