A francia autógyártó nyeresége drasztikusan lecsökkent az utóbbi egy-két évben, így készítettek egy tervet a problémák megoldására.
A Cap 2010 elnevezésű program az állandó költségek 30%-os lefaragását irányozza elő az évtized végére. Az éves szinten több mint 600 millió eurós költségcsökkentés azonban csak az egyik fele a tervezetnek. A Peugeot és a Citroën választékát ugyanis hat új modellel tervezik kibővíteni, hogy így is növeljék az üzemek kihasználtságát és a PSA termékek iránti keresletet, azaz közvetve a forgalmat és profitot. Mintegy mellékesen azért 4800 alkalmazottól is megszabadul a cég az idén, de a vezetés szerint nem a létszámleépítés az átszervezés központi eleme.
A PSA még mindig Európa második legnagyobb autógyártója a Volkswagen után, de elsősorban a kisebb modellek piacán sikeres, ahol egy-egy autón viszonylag kevés haszon keletkezik. Így különösen érzékenyen érintette a céget az autóvásárlási kedv visszaesése Európában, és a nyersanyagárak növekedése: ezek a változások rövid időn belül felemésztették a vállalat nyereségének nagy részét.