Tegnap ünnepélyes keretek közt indították be az MG TF roadster összeszerelését Longbridge-ben, a Rover egykori központi telephelyén.
Az óriási gyártelepen utoljára jó két éve készítettek autókat, és az új tulajdonos, a kínai Nanjing Auto is csak a gyár kapacitásának egy töredékét használja ki. Az egykor mintegy 6000 főt foglalkoztató komplexumban ma csupán 150 fő dolgozik egyetlen szerelőszalag mellett, bár a kínaiak azt ígérik, a létszám hamarosan 1200 főre duzzad, és a régi roadster mellett két újabb, bár a TF alapjaira épített sportkocsi összeállítását is megkezdik a közeljövőben.
Igazi autógyártásba persze már nem kezd a Nanjing Auto Longbridge-ben, hiszen az ehhez szükséges berendezéseket átszállították kínai gyárukba. Angliában csupán félkész autók összeszerelése folyik, az európai, azon belül is elsősorban a brit piac igényeinek megfelelő mennyiségben, ami egyelőre legfeljebb néhány ezer autót jelent éves szinten.