Szép, egyértelmű stúdiófelvételek helyett az utolsó, namíbiai tesztsorozat fotóit közölte a Volkswagen, ahol az új szabadidő-autó prototípus-példányai még jelmezben róják a kilométereket.
Vastag, formátlan műanyagdarabok, fekete fóliák és ragasztószalagok helyett csupán néhány helyen fedték le az autók elejét és hátulját, olyan formán, hogy inkább az avatatlan szemlélők Hyundai hobbiterepjárónak nézzék a prototípusokat. Még ovális jelvényeket is elhelyeztek az autókon, amelyek messziről szintén könnyen Hyundai-logónak nézhetők. A gyári fotókon azonban eléggé közelről láthatók az autók, így a legtöbb részlet jól látható, néhány apróságot – így például a végleges hűtőmaszk formáját – leszámítva.
Az év elején bemutatott tanulmányhoz képest már nem változtattak sokat a végleges modellen. Megmaradt az egyszerű, kissé ötlettelen alapforma, csupán az első lökhárító kialakításán változtattak, bár ebből rögtön kétfélét is készítettek. A fotókon is megfigyelhető, hogy az egyik változat mélyebbre nyúlik – ez kerül majd a városi használatra szánt Trend & Fun és Sport & Style változatokra – míg a másik, valamivel nagyobb első terepszöget hagyó kivitel a Track & Field kivitel sajátja lesz. Az előbbi már 18 fokos emelkedőnél eléri a burkolatot, míg az utóbbival csak 28 fok felett történik meg ugyanez a csúfság.
A Volkswagen a képek mellett a Tiguan néhány adatát is közzé tette. Többek közt elárulták, hogy háromféle 1,4 literes, turbós és kompresszoros TSI motorral is kapható lesz az autó. A Golfból már ismert 170 lóerős kivitel mellett egy 150 és egy 200 lovas változatot is kíszítettek a motorból, amelyeket a Tiguannal együtt mutatnak be. A dízelmotorok között két ismerős, kétliteres négyhengeressel találkozhatunk majd, az egyik 140, a másik 170 lóerős lesz. Ezen kívül valószínűleg lesznek kisebb teljesítményű változatok is, de ezekről egyelőre hallgatnak a gyáriak. Sok gyakorlati haszna nincsen, de a Tiguan kerékméreteit is elárulták már: az alapváltozatra 215/65-ös, a Sport & Style kivitelre 235/55-ös, az extraként rendelhető 18 hüvelykes felnikre pedig 235/50-es gumikat szerelnek a gyárban.
A Tiguan előzetes sajtóanyagában a legtöbb szó az új fejlesztésű elektronikus segédeszközökről esik. Készítettek az autóhoz egy RNS 510 kódjelű korszerű navigációs és szórakoztató rendszert, és a parkoláskor magától kormányzó Park Assist is bekerül a típusba. A VW a terepjárásra leginkább alkalmas Track & Field változatba még egy Offroad Mode feliratú kapcsolót is beépít, amely egyszerre aktiválja az összes, laza talajon hasznos elektronikus funkciót. Az utolsó prototípus-teszteken állítólag elsősorban épp ezeket az elektronikákat tesztelte a VW – remélhetőleg sikerrel, bár a gyáriak nyilván az utolsó pillanatig csiszolják majd az új eszközök beállításait.
A Tiguan szériaváltozata Frankfurtban mutatkozik be szeptember elején, a forgalmazása pedig az ősz végén indulhat Európa-szerte.