Szép, egyértelmű stúdiófelvételek helyett az utolsó, namíbiai tesztsorozat fotóit közölte a Volkswagen, ahol az új szabadidő-autó prototípus-példányai még jelmezben róják a kilométereket.
Vastag, formátlan műanyagdarabok, fekete fóliák és ragasztószalagok helyett csupán néhány helyen fedték le az autók elejét és hátulját, olyan formán, hogy inkább az avatatlan szemlélők Hyundai hobbiterepjárónak nézzék a prototípusokat. Még ovális jelvényeket is elhelyeztek az autókon, amelyek messziről szintén könnyen Hyundai-logónak nézhetők. A gyári fotókon azonban eléggé közelről láthatók az autók, így a legtöbb részlet jól látható, néhány apróságot – így például a végleges hűtőmaszk formáját – leszámítva.
Az év elején bemutatott tanulmányhoz képest már nem változtattak sokat a végleges modellen. Megmaradt az egyszerű, kissé ötlettelen alapforma, csupán az első lökhárító kialakításán változtattak, bár ebből rögtön kétfélét is készítettek. A fotókon is megfigyelhető, hogy az egyik változat mélyebbre nyúlik – ez kerül majd a városi használatra szánt Trend & Fun és Sport & Style változatokra – míg a másik, valamivel nagyobb első terepszöget hagyó kivitel a Track & Field kivitel sajátja lesz. Az előbbi már 18 fokos emelkedőnél eléri a burkolatot, míg az utóbbival csak 28 fok felett történik meg ugyanez a csúfság.
A Volkswagen a képek mellett a Tiguan néhány adatát is közzé tette. Többek közt elárulták, hogy háromféle 1,4 literes, turbós és kompresszoros TSI motorral is kapható lesz az autó. A Golfból már ismert 170 lóerős kivitel mellett egy 150 és egy 200 lovas változatot is kíszítettek a motorból, amelyeket a Tiguannal együtt mutatnak be. A dízelmotorok között két ismerős, kétliteres négyhengeressel találkozhatunk majd, az egyik 140, a másik 170 lóerős lesz. Ezen kívül valószínűleg lesznek kisebb teljesítményű változatok is, de ezekről egyelőre hallgatnak a gyáriak. Sok gyakorlati haszna nincsen, de a Tiguan kerékméreteit is elárulták már: az alapváltozatra 215/65-ös, a Sport & Style kivitelre 235/55-ös, az extraként rendelhető 18 hüvelykes felnikre pedig 235/50-es gumikat szerelnek a gyárban.
A Tiguan előzetes sajtóanyagában a legtöbb szó az új fejlesztésű elektronikus segédeszközökről esik. Készítettek az autóhoz egy RNS 510 kódjelű korszerű navigációs és szórakoztató rendszert, és a parkoláskor magától kormányzó Park Assist is bekerül a típusba. A VW a terepjárásra leginkább alkalmas Track & Field változatba még egy Offroad Mode feliratú kapcsolót is beépít, amely egyszerre aktiválja az összes, laza talajon hasznos elektronikus funkciót. Az utolsó prototípus-teszteken állítólag elsősorban épp ezeket az elektronikákat tesztelte a VW – remélhetőleg sikerrel, bár a gyáriak nyilván az utolsó pillanatig csiszolják majd az új eszközök beállításait.
A Tiguan szériaváltozata Frankfurtban mutatkozik be szeptember elején, a forgalmazása pedig az ősz végén indulhat Európa-szerte.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
