Július elsején a BMW átadja a közös Tritech motorgyárban meglevő részesedését a Daimler AG-nak. Az első generációs Mini motorjait előállító üzemet a Mercedes továbbadja a Chrysler Groupnak, bár igazából már az amerikaiaknak sincsen rá igazán nagy szükségük. A Chrysler állítólag már most is tárgyal az üzem eladásáról más autógyártókkal, de ha nem sikerül megszabadulnia a feleslegessé vált gyártól, akkor a bezárása is szóba kerülhet.
A Tritec motor pályafutása eddig is meglehetősen viharos volt. Az új motorcsalád közös gyártásáról még a BMW felügyelete alatt álló Rover és a Chrysler állapodott meg 1997-ben, és ki is fejlesztettek egy korszerű, 1,6 literes négyhengerest. A projekt azonban már egy évvel a megszületése után komoly feszültségek forrása lett, amikor a BMW legnagyobb vetélytársa, a Mercedes bekebelezte a Chryslert. Később tovább rontott a helyzeten, hogy a BMW 2000-ben megvált a Rovertől, így még kevesebb hasznot remélhetett a kizárólag elsőkerék-hajtású modellekbe beépíthető négyhengerestől. A fejlesztésre fordított összeget persze egyik fél sem akarta veszni hagyni, így több típusba is beépítették a korszerű motort. A Mini első generációja mellett a Chrysler Neon és PT Cruiser típusokba is bekerült, sőt, a kínai Chery A15 típusban is ugyanez a motor dolgozik. Később azonban mindkét gyártó megpróbált függetlenedni a Tritectől. A BMW továbbfejlesztette az 1,6 literes négyhengerest, és a következő generációt már a Peugeot közreműködésével állítja elő, a Chrysler pedig a Mitsubishi és a Hyundai segítségével készített egy új négyhengeres motorcsaládot. A harmadik felhasználó, a Chery sem szorul már a Tritec motorokra, mivel időközben megterveztette saját motorjait egy európai fejlesztőcéggel.
Ugyanakkor a kis 1,6 literes még mindig igen korszerűnek számít. Teljesíti az összes mai károsanyag-kibocsátási normát, saját kategóriájában még mindig az erősebb motorok közé tartozik, és bőven van még benne fejlesztési tartalék is. Így van rá esély, hogy akad majd olyan feltörekvő gyártó – ha máshol nem, hát Kínában, Indiában vagy más távol-keleti országban – amely fantáziát lát benne, és átveszi a gyárat, vagy legalább a gyártósorokat.