Új elektronikus differenciálmű a ZF-től
A BMW hátsókerék-hajtású modelljei számára fejlesztették ki az önzáró differenciálművet kiváltó szerkezetet.
Az intelligens nyomatékelosztó egy szokványos nyitott differenciálmű köré épül, és jó tapadási viszonyok mellett, egyenesben ugyanúgy is működik, mint az ősrégi eszköz. Kanyarban vagy laza talajon viszont a kihajtó tengelyekre ható többtárcsás fékek segítségével módosíthatja a nyomaték elosztását a két hátsó kerék között, mindezt ráadásul villámgyorsan, elektronikus vezérléssel. Kiváltható vele a hagyományos önzáró differenciálmű, mivel képes megakadályozni, hogy a rosszabbul tapadó kerékre jusson a több nyomaték, ráadásul úgy, hogy eközben megmaradnak a nyitott differenciálmű előnyös tulajdonságai. Emellett kanyarban változtatható vele az autó viselkedése, sőt, az ESP-vel együttműködve a már megcsúszott autó stabilizálásában is segíthet. Összkerékhajtással kombinálva a Honda-féle SH-AWD rendszerhez hasonlóan kanyarban fordulékonyabbá is teheti az autót nagyobb nyomatékot juttatva az ívkülső hátsó keréknek.
Azt egyelőre nem árulták el, hogy hol és mikor mutatják be az első típust ezzel a nyomatékelosztó szerkezettel, de a ZF közleménye alapján úgy néz ki, hogy a beszállító készen áll a sorozatgyártásra.