Három évvel a bemutató után, a jövő év elején le is állítják a 9 7X gyártását, mivel az eladások jócskán a várakozások alatt maradtak. Az amerikai Chevrolet Trailblazeren alapuló nagy terepjáróból nem válhatott valódi globális típus, Nyugat-Európában a dízelmotor hiánya miatt a hivatalos csatornákon keresztül nem forgalmazták. Az amerikai eladások azonban önmagukban nem tartják el a típust, és a helyzet a nagy terepjárók piacának gyors szűkülésével csak rosszabb lesz.
A következő, 9 4X néven emlegetett Saab szabadidő-autó az amerikai és európai piaci igényekhez igazodva jó egy számmal kisebb lesz, az Opel Antaránál és a Chevrolet Captivánál is használt GM Theta platformra épül majd. Ez a típus már kapható lesz dízelmotorral, és megkaphatja a Saab négy- és hathengeres turbófeltöltős benzinmotorjait is, így sokkal jobban beleillik majd a svéd márka kínálatába, mint a 9 7X. Az új modell fejlesztését már évekkel ezelőtt megkezdték, így a Saab nem marad sokáig terepjáró nélkül: a 9 4X bemutatójára várhatóan 2009-ben kerül sor.