Az óriásvállalat amerikai részlege motorválasztékának teljes megújítására készül, állítólag négy-, hat- és nyolchengeres turbófeltöltéses benzinmotorokon dolgoznak.
Ezekkel azt szeretnék elérni, hogy az amerikai Fordok is épp olyan takarékosak legyenek, mint az európai gyártók hasonló teljesítményű modelljei. Az első ilyen, TwinForce fantázianéven futó motor, egy turbófeltöltéses, közvetlen befecskendezéses V6-os a Lincoln MKS nagykocsiba kerül. A Ford szóvivője szerint az új turbós motorok a dízelekhez hasonlóan takarékosak lesznek, ami nyilvánvalóan költői túlzás, de kétségtelen, hogy a jelenlegi, meglehetősen iszákos Ford motorokhoz képest érezhető előrelépést jelentenek majd.
Ezen kívül a Ford következő generációs V8-as motorjaiban már hengersor-lekapcsolásos technikát is alkalmaz, igaz, ezen a téren évekkel kullog a konkurencia mögött. A GM ugyanis évek óta kínál ilyen motorokat, a Chrysler pedig épp mostanában készül bemutatni legújabb, Phoenix fantázianevű V6-os motorcsaládját, ahol szintén csak a hengerek egy része működik részterhelésnél.