A német autógyártók kénytelenek kicsi és takarékos autók tervezésébe fogni, ha szeretnének 2012-ig EU 120 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási határértéke alá menni.
A legnagyobb problémát a luxusautó-gyártóknak okozza az átállás, köztük az Audinak, amely jelenleg elsősorban erős, és viszonylag nagy fogyasztású modelleket készít. Most egy olyan pletyka kapott szárnyra, amely szerint felgyorsították az Audi A2-es utódjának fejlesztését. Az apró, alumínium karosszériás ötajtóssal nagyot bukott az Audi. A gyártása a drága és nehezen hegeszthető alapanyag miatt sokba került, és a legtöbb vásárló a méregdrága kiskocsi helyett inkább nagyobb és dinamikusabb autókat választott azonos áron. Így a gyártását alig négy év után, 2005 júliusában csendben leállították, és mostanáig nemigen siettek az utódmodell elkészítésével.
Ingolstadtban azonban tanultak a hibából. A következő generáció már acél karosszériával készül, a VW következő kisautó-generációjának nagy tömegben előállított alkatrészeivel, így elfogadható áron gyárthatják és forgalmazhatják. A bemutató időpontjáról még becslések sem állnak a rendelkezésünkre, bár igen valószínű, hogy még ebben az évtizedben láthatjuk az új A2-est, ha máshogy nem, hát kémfotókon. A pletykák szerint nem ez lesz az egyetlen új Audi kisautó. A még kisebb, háromajtós A1-es gyártása várhatóan 2009-ben indul, és egy miniatűr szabadidő-autóról is hallani, amelyet egyelőre Q1 néven emlegetnek.