Hátsókerék-hajtású kupén dolgozik a Toyota?
Állítólag a legendás Corolla AE86-os szellemi utódja készül a Toyota japán fejlesztőközpontjában.
A legfrissebb pletykákból is csak annyi derül ki, hogy egy orrmotoros, hátsókerék-hajtású modellről lenne szó, amelyhez Amerikában és Japánban akár 3 millió forintnak megfelelő dollárért vagy jenért hozzá lehetne jutni, de Európában se lenne drágább négymilliónál. A 2+2 üléses kupéval azokat a fiatalabb vásárlókat céloznák meg, akik praktikusabb autóra vágynak, mint a Mazda MX-5, de hasonló vezetési élményt nyújtó típushoz szeretnének jutni. Mindez elvben lehetséges is, bár nagy kérdés, hogy a Toyota miféle alkatrészekre építené a típust. Az MR-2 gyártásának leállítása óta a japánok összes kisebb modellje orrmotoros és elsőkerék-hajtású, így vagy egy új padlólemezt kellene fejleszteni a típushoz, vagy egy nagyobb autó, mondjuk a Lexus IS padlólemezét lerövidíteni. Ez utóbbi lehetőség a valószínűbb, hiszen régóta hallani egy kompakt, ötajtós IS változatról, és egy ilyen típus alkalmas testvérmodellje volna az olcsó kupénak.
A nagy kérdés az, hogy a Toyota valóban hajlandó-e egy kis népszerűségért és feltűnésért belevágni egy ilyen kockázatos kalandba, vagy megelégszik azzal, hogy az öreg AE86-osok és Suprák öregbítik hírnevét a drift- és pályaversenyeken.