Állítólag a brit sportkocsigyártó fejlesztőközpontjában látták a hibrid S osztály néhány prototípusát.
A pletykák szerint azért bukkantak fel a takarékos óriások a Lotusnál, mert a brit céget bízták meg az új hajtáslánc finomhangolásával. Úgy tudjuk, a problémát a különböző üzemmódok közti átkapcsolás okozza: egyelőre nem sikerült elég zökkenőmentessé tenni az átmenetet az elektromos és a belsőégésű motoros hajtásmódok között. A pletykák szerint a hibrid S osztály prototípusát még az idén ősszel, Frankfurtban bemutatják, 2,2 literes, négyhengeres dízelmotorral, de készül egy benzines kivitel is, amelyben 3,5 literes, 272 lóerős V6-os egészíti ki a hajtásláncba épített villanymotort.
A szériagyártás megkezdéséig akár további évek telhetnek el, hiszen a Mercedes hírneve megőrzése érdekében csak tökéletesen működő autókat dobhat piacra. A Lotus részvétele a fejlesztésben bíztató jel: azt mutatja, hogy a Daimler AG. vezetése sürgős feladatnak tarja első szériagyártású hibrid modelljének bemutatását.