DiesOtto: a jövő benzinmotorja a Mercedestől

2007.07.26. 11:13


Galéria - kattintson a képre

DiesOtto néven mutatta be legújabb kísérleti motorját a Mercedes. A benzines és dízelüzemű motorok legjobb tulajdonságait kombináló szerkezet fejlesztőinek célja egy olyan benzinmotor létrehozása volt, mely hasonló, vagy magasabb teljesítmény mellett legalább olyan takarékos, mint egy modern közös nyomócsöves turbódízel.
Az 1,8 literes négyhengeres DiesOtto motor közvetlen benzinbefecskendezés, turbófeltöltő, változó kompresszióviszony és a vezérelt öngyulladás névre keresztelt technika révén 238 lóerős teljesítményt és 400 Nm-es maximális nyomatékot biztosít, miközben hat liternél kevesebb benzint fogyaszt 100 kilométeren. Utóbbi fogyasztási adatot ráadásul a jelenlegi S osztály tömegét figyelembe véve számították ki. A vezérelt öngyulladás lényege, hogy induláskor és nagy terhelésnél hagyományos gyújtógyertya szikrája lobbantja lángra a benzin-levegő keveréket, de alacsony és közepes fordulaton a keverék a dízelmotorokhoz hasonlóan önmagától, szikra nélkül gyullad be, ami jelentősen csökkenti a motor nitrogén-oxid-kibocsátását.
A DiesOtto motort Frankfurtban tárják a nagyközönség elé, akkor minden bizonnyal még több kiderül paramétereiről, és arról, hogy mikor kerülhet gyártásba az ultratakarékos benzines.