A svéd luxusmárka kakukktojása sportosabb külsővel és erősebb motorral is elérhető lesz, igaz, egyelőre csak Észak-Amerikában.
A Saab 9 7X lényegében egy átszabott GM terepjáró, így az Aero jelzésű új csúcsváltozat is az amerikai óriáscég alkatrész-raktárából kapott új motort. A hatliteres V8-as 390 lóerős, és 542 Nm leadására képes, nem csoda, hogy ez a bő két tonnás monstrum is szárnyakat kap tőle. A gyáriak szerint hat másodpercen belül elérheti a 60 mérföld/órás, azaz 96 km/h-s sebességet, ami igencsak optimista becslésnek hangzik – a hasonló teljesítményű konkurensek jó egy-másfél másodperccel lassabban képesek ugyanerre – de valószínű, hogy az Aero valóban képes lesz lépést tartani a Porsche Cayenne vagy a Range Rover Sport közel 400 lóerős változataival.
Az Aero jelzés persze nem járna az autónak, ha csak a motort cserélték volna le. Visszafogott optikai tuninggal, feszesebb futóművel, alufelnikre szerelt 255/50 R 20-as gumiabroncsokkal és a kategóriában szokatlanul nagy átmérőjű, 325 mm-es első féktárcsákkal igyekeztek megfelelni a névhez tartozó sportos arculatnak.