A japánok lecserélték amerikai bestsellerüket: az új Accord tágasabb, erősebb, és sokkal érdekesebb jelenség, mint az elődje volt. Az amerikai Accordnak rég nincs már semmi köze európai névrokonához, csupán távoli őseik azonosak, és a modellpalettán betöltött szerepük hasonló. A tengeren túl forgalmazott típust is tágas családi autónak szánják, ami az ottani fogalmakhoz igazodva egy több mint 4,8 méteres hatalmas limuzint jelent nagy hengerűrtartalmú négy- illetve hathengeres beniznmotorokkal.
A Toyota Camry első számú vetélytársa eddig egy óriásira növesztett régi Civicre emlékeztetett, ami láthatóan nemigen zavarta a vásárlókat: az Accord így is eséllyel pályázott az Észak-Amerika legnépszerűbb személyautója címre. A napokban leleplezett új változat azonban sokkal bátrabb tervezők munkája: meredeken emelkedő övvonalával és ferdén metszett lámpáival még a nagydarab limuzin is egész sportosnak tűnik hatalmas méretei ellenére, nem is beszélve a kupéról, amely lendületes ívű tetővonalával és magas farrészével még karakteresebb jelenség. Mindezt úgy sikerült elérni, hogy a fronthajtásos padlólemez esetlen arányai megmaradtak: az első és a hátsó túlnyúlások még mindig túl hosszúak, a jól sikerült forma azonban hatékonyan leplezi az autónak ezt a tulajdonságát.
A 2008-as Accord persze nem csak külsejében újult meg: a motorválaszték is korszerűbb szerkezetekből áll. Az alapmodellekbe a korábbi 2,4 literes négyhengeres új változatai kerülnek. A korábbi 160 lóerős benzinmotor utódja a szedánban 180, a kupéban 200 lóerős, és négysebességes automata vagy ötsebességes manuális váltóval kérhető. A drágább változatokba persze hathengeres kerül, méghozzá egy teljesen új, 3,5 literes, 275 lóerős V6-os, amelyben már alkalmazzák a Honda új, hengerlekapcsolásos technikáját. A VCM fantázianevű megoldás szükség szerint három, négy vagy hat hengert működtet, így kis terhelésnél az új hathengeres jóval takarékosabb is lehet, mint 3 literes elődje. A V6-os Accordokhoz ötsebességes automata vagy hatsebességes manuális váltót kínál a Honda.
Az új óriás-Accordot elődjéhez hasonlóan csak Észak-Amerikában, és esetleg néhány közel-keleti országban forgalmazzák majd, Európa, Japán és a világ többi része számára egy másik, kisebb típust fejleszt a Honda, amelyre azonban még legalább egy évet várnunk kell.