Az LS-ből ismert 4,6 literes V8-as kisebb teljesítményű változatát kapja meg a középső Lexus szedán.
A japánok láthatóan nem akarnak belső konkurenciát teremteni saját csúcsmodelljüknek: GS460-as motorja nem közvetlen befecskendezéses, mint az LS-é, így a teljesítménye 380 helyett 342 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 493-ról 459 Nm-re csökkent. Az új V8-assal így is a GS lett a leggyorsabb Lexus a sportos IS-F után: 5,4 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót, és alighanem a végsebessége is meghaladná a 250 km/h-t, ha az elektronika nem szólna közbe.
Az új motor bevezetését nem csak a konkurencia által gerjesztett teljesítményhajhászás indokolja: a Toyota eddig is igyekezett minél kevesebb -féle motorral megoldani a Lexus modellek meghajtását, és a régebbi 4,3 literes V8-ast az LS leváltásával már csak a GS és az SC kupé számára készül. Az SC-t egy-másfél éven belül új típussal váltják ki, így a régi nyolchengeres teljes leváltása elől az utolsó akadály is elhárul a GS460-as bemutatásával.