Kombi kisautó 200 feletti végsebességgel: ilyesmivel ritkán találkozunk. Nem is értjük, kinek szánják, de a változatosság gyönyörködtet.
A családi GTI-t a Peugeot lényegében jól ismert elemekből rakta össze: az új 207 SW karosszériát kombinálták a 207 RC 175 lóerős, 1,6 literes turbómotorjával. Az eredményül kapott mini sportkombi menetteljesítményeit nemigen fogja vissza a hosszabb karosszéria: egy személlyel 7,6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és elérheti a 220 km/h-s sebességet, de a csomagteret félig pakolva, két személlyel is csupán 8,3 másodpercre van szüksége a 100-as tempó eléréséhez.
Az RC persze kívülről is könnyen megkülönböztethető a többi 207 SW-től: látványos kötényezést és tetőspoilert, krómozott dupla kipufogóvéget, 17 hüvelykes alufelniket, és krómszínű tükörházat kapott. Talán a teljesítménytől megvadult családapák védelmében a Peugeot mérnökei olyan menetstabilizáló elektronikát építettek az autóba, amely csak 50 km/h alatti sebességig kapcsolható ki, ennél nagyobb tempónál automatikusan újra működésbe lép.
Nehéz megmondani, hogy a Peugeot kinek szánja az apró, de szükségtelenül gyors kombit. Egyedülállóknak és gyermektelen pároknak bőven elég a csapott hátú változat, azzal alighanem száguldozni is jobb, a családosok viszont valószínűleg inkább egy számmal nagyobb autót – maradva a Peugeot-nál, 308-ast – választanak majd. Arra tippelünk, hogy a Peuegot marketing-szakemberei újabb kitöltetlen piaci rést véltek felfedezni, a kérdés csak az, hogy ilyen autóra valóban lesz-e igény.