Porsche Cayenne GTS: terepjáró csak aszfaltra

2007.09.07. 13:58

A Porschénél elkészítették a Cayenne S sportváltozatát azoknak a vásárlóknak, akik aszfalton szeretnének gyorsan menni a nagydarab szabadidő-autóval, de a turbófeltöltős kivitelt túl iszákosnak, vagy drágának találják.


Galéria - kattintson a képre

A GTS ugyanazt a 4,8 literes V8-ast hordja az orrában, mint az S, csakhogy a mérnökök egy picit átalakították a motort, így 385 helyett 405 lóerő leadására képes. Az új változat azonban nem ettől a plusz 20 lóerőtől lesz más, mint a többi Cayenne. Sokkal többet számít a kézi váltó, és az átdolgozott futómű. A hasmagasságot 24 mm-rel csökkentették, illetve merevebb rugókat és aktív lengéscsillapító elemeket szereltek be. Így a GTS közúton sokkal stabilabban, sportosabban viselkedik, mint a Cayenne S, igaz, cserébe terepjárásra még kevésbé alkalmas, mint az off-road pályára amúgy sem való többi kivitel.


Galéria - kattintson a képre

A sportos karaktert kívül a 21 hüvelykes felniken és a 295/35-ös gumiabroncsokon kívül csupán néhány visszafogott légterelő és alig észrevehető sárvédőszélesítések jelzik, belül azonban nagy oldaltartású sportülésekkel találkozhatunk, amelyek megadják az alaphangulatot a gyors bálnalovagláshoz. A nagydarab terepjáró egyik változata sem lassú, de a GTS valóban kisebb sportkocsikat megszégyenítően jól megy: akár 6,1 másodperc alatt elérhető vele a 100 km/h-s sebesség.

A Porsche Cayenne GTS-t először a Frankfurti Autószalonon állítják a közönség elé a jövő héten, de a forgalmazása csak 2008 februárjában indul. A száguldozásra hangolt szabadidő-autóért Németországban 76 725 eurót kérnek majd.