Az Impreza STI mellett több tanulmányautót is bemutat a kis japán gyártó Tokióban. Az egyik, az Exiga nevű kombi-tanulmány látszatra akár holnap gyártásba kerülhetne.
Az Exiga lényegében egy viszonylag magas, hét személyes kombi meglehetősen szokványos vonalvezetéssel. Már többször volt olyan érzésünk a Subaru egyes modelljeivel kapcsolatban, hogy a formatervezők a Hondához beépített kémeken keresztül jutnak ötletekhez. Ezúttal is valami hasonló juthat az eszünkbe: az Exiga orrkiképzése, és oldalnézete kísérteties hasonlóságot mutat az Accord kombiéval, bár az arányok egy picit mások. A műszaki tartalom sem ismeretlen, bár ez legalább jellegzetes Subaru-megoldásokból áll össze: kétliteres, négyhengeres turbós boxermotor, állandó összkerék-hajtás és öt sebességes automata váltó bújik meg a lemezek alatt.
Ha valahol, a belső térben szembesülhetünk azzal a ténnyel, hogy az Exiga egyelőre csak tanulmány: a szokatlan, áttetsző elemekkel és kisebb-nagyobb monitorokkal telezsúfolt műszerfal, valamint a krómszínű, és világos drapp belső burkolatok és díszítőelemek a luxus és az űrhajós-dizájn olyan egyvelegét adják, amilyennel manapság egyetlen szériamodellben sem találkozhatunk. A térérzetet két hatalmas, hosszanti tetőablakkal igyekeztek növelni, a fotók alapján sikerrel. A 2,75 méteres tengelytávú modell a valóságban is sokkal tágasabb, mint az Impreza-alapú Forester, amelyhez karakterében a leginkább hasonlít. Még egy harmadik üléssor is befért, bár ez – ahogy a többi hasonló hét személyes személyautóban – inkább csak szükségmegoldásként jöhet szóba.
Arról egyelőre nem nyilatkoztak a japánok, hogy az Exigát szériamodellnek szánják-e, de egyáltalán nem csodálkoznánk rajta, ha a következő egy-másfél évben megjelenne a sorozatgyártású kivitel is.