A koreaiak úgy döntöttek, gyártásra éretté fejlesztik a Frankfurtban bemutatott Eco_Cee'd koncepciót.
A cél a fogyasztás, és ezzel a szén-dioxid-kibocsátás minimalizálása, ezért sima fenéklemez-burkolattal, a hűtőrács letakarásával és egyéb apró módosításokkal csökkentik az autó légellenállását, az amúgy is takarékos 1,6 literes dízelmotor étvágyát az elektronikus befecskendezés-vezérlés átprogramozásával próbálják még tovább mérsékelni, és kis ellenállású Michelin gumiabroncsokat alkalmaznak a gördülési ellenállás optimalizálására. A tanulmánnyal igazán jó eredményeket értek el: a fogyasztás vegyes ciklusban 3,9 literre csökkent, és az autó csupán 104 gramm szén-dioxidot bocsát ki 100 kilométeren.
A prototípus azonban drága, egyedi megoldásokkal készült. A Kiánál most azon dolgoznak, hogy a takarékos Cee'd változatok ne kerüljenek sokkal többe, mint az alapkivitelű modellek, és a légellenállás-csökkentő készlet az ötajtós és a kombi karosszériához is rendelkezésre álljon. Ráadásul még egy új, regenerációs fékrendszeren, és egy motorleállító és újraindító rendszeren is dolgozik a cég, amelyekkel még takarékosabb lehet a kompakt Kia. Így lehetséges, hogy az Eco_Ceed szériaváltozatai csak másfél év múlva, 2009 elején lesznek készen a sorozatgyártásra.