A Toyota legnagyobb pick-upjából eddig csak benzinmotoros változatokat készítettek, de a SEMA Show-ra készült egy dízelmotoros kivitel megalománia jeligére.
Kompakt nyolchengeres dízel híján a Toyota teherautó-márkájától, a Hinótól vették kölcsön a motort és a hajtásláncot: egy közepes teherautókba való nyolcliteres, hathengeres turbódízelt szereltek a Dually tanulmányba. A JO8E jelzésű motor teljesítménye 300 lóerő, csúcsnyomatéka 815 Nm, élettartama pedig legalább félmillió kilométer, de mivel nagyobb típusokba tervezték, van néhány komoly hátránya. A vasblokkos szörny mintegy 700 kilogrammot nyom, és hosszánál fogva csak úgy fért el a Tundra orrában, hogy a karosszériát vagy hét centivel feljebb emelték az alvázhoz képest, és a tűzfal nyílását is nagyobbra vágták. Ráadásul a hozzá tartozó ötsebességes Allison váltó is nagyobb egy számmal a kelleténél, így ki kellett szerelni a légkondicionálót, hogy helyet csináljanak neki.
És hogy mi értelme volt az átalakításnak? Lényegében nem sok, ha csak az nem, hogy a Toyota is megmutassa, ha szükséges, képes még brutálisabb dízel pick-upot előállítani, mint amerikai vetélytársai.