Ha nem volna rajta a Toyota jelvény, akár detroiti terméknek is nézhetnénk a japánok új terepjáróját, olyannyira jól hozza az amerikai SUV-okra jellemző megalomániás stílust.
A Sequoia elődjén még felfedezhettünk némi japános visszafogottságot, azt az autót csak a felirat azonosította, önálló stílusjegyei nemigen voltak. A Toyotánál azonban újabb titokra jöttek rá az elmúlt öt-hat évben, nem rossz, ha egy autónak határozott karaktere van. Ezért az új Sequoia a Tundra pick-up jellegzetes vonásait örökölte. Alkarnyi vastagságú, patkóforma krómkerettel szegélyezett hűtőmaszkot, előrefelé szűkülő motorháztetőt és erőteljes sárvédő-domborításokat kapott.
A Tundrával való rokonság persze nem csak a masszív, hétszemélyes terepjáró külsejére jellemző, hiszen a két típus műszaki szempontból is közeli rokonságban áll. A Sequoia ugyanarra az alvázra épül, ugyanolyan felépítésű, hátul merev tengelyes futóművel, mint platós testvére, ráadásul a 4,7 literes, 276 lóerős, illetve az 5,7 literes, 381 lóerős V8-as is a Tundrából származik. Természetesen mindkét motorhoz hatsebességes automata váltó jár, sőt, a négykerék-hajtású kivitelt felező áttétellel is jár.
A legtöbb amerikai SUV-felhasználó persze soha nem megy nehezebb terepre, inkább családi autóként használják ezeket a monstrumokat, viszont annál gyakrabban vontatnak velük utánfutókat, így a vontatási kapacitás lényeges vásárlási szempont. A Sequoia ezen a téren sem marad el az amerikai riválisoktól, akár 4,5 tonnás vontatmányokkal is megbirkózik.
Annak ellenére, hogy az amerikai SUV-piac a benzinár-növekedés miatt egyre kisebb, a Toyota láthatóan megpróbál ezen a területen is a konkurencia fölé kerekedni, és a Sequoiával lehet is esélye, hogy elcsábítson néhányat a Chevrolet Tahoe, a Ford Explorer vagy a Dodge Durango vásárlói közül.