Még a nyáron járta körbe a világot a kiégett Audi prototípus fotója. Most az is kiderült, hogy mi állt a szerencsétlen esemény hátterében.
Maga a Quattro GmbH vezére, Werner Frowein beszélt az esetről svéd
újságírók előtt. Fowein elmondta, hogy az R8-RS egyik korai prototípusa
látható a fotón, amelybe az
RS6-os 580 lóerős, ikerturbós V10-es motorját szerelték.
A brutális erejű motor hűtését azonban képtelenek voltak
megfelelően megoldani, így állítólag három prototípus gyulladt ki és
égett le a próbák során. Fowein elárulta, hogy időközben változtattak a
koncepción, így az R8-RS az Audi V10-es kb. 500 lóerős, turbó nélküli
változatát kapja meg, ugyanazt a motort, amelyet a Lamborghini
Gallardóban is használnak.
Az R8-RS nyitott prototípusa várhatóan már a Detroiti Motor Show-n látható lesz 2008 első napjaiban, de azt egyelőre nem tudni, hogy a végleges változat mikorra készül el.