Fogyókúrába kezd a Nissan

2008.01.04. 12:19

A japán óriásvállalatnál is felfigyeltek az autók súlygyarapodásának káros mellékhatásaira, ezért a Mazdához hasonlóan könnyebb autók tervezéséről döntöttek.


Fogyni kéne. A pufi Micra legkönnyebb változata is 940 kilogrammot nyom üresen, 165-tel többet, mint az elődje

A Nissan vezetése azt ígéri, hogy hét év múlva átlagosan 15%-kal lesznek könnyebbek az autóik, mint 2005-ben, amikor a legrosszabb volt a helyzet ezen a téren. Az autók tömegének csökkentését persze úgy kell végrehajtani, hogy közben a passzív biztonság se szenvedjen csorbát, és a gyártás se legyen sokkal drágább. Így valószínűleg a Nissannál is ugyanazzal próbálkoznak, mint a konkurenciánál. Sok alkatrészt készítenek majd kevesebb, de nagyobb szilárdságú anyagból, és már a tervezés során elsődleges szemponttá teszik a súlycsökkentést.

Az utóbbi évek során a tervezők elsősorban a biztonság növelésére figyeltek, így mára a legkisebb városi autók is kb. egy tonnát nyomnak, átlagosan jó két mázsával többet, mint tíz évvel ezelőtt. A súlycsökkentés kérdését a Mazda vetette fel ismét, és az új kettessel bizonyította is, hogy okos tervezéssel fájdalmas kompromisszumok nélkül is könnyebbé tehetők az autók, de már más gyártók - például a PSA Peugeot Citroën - is hozzákezdtek jövőbeli típusaik fogyókúráztatásához.