Az Audinál meglepetésnek szánták a 12 hengeres R8-ast, de egy német lap lelőtte a Detroit Motor Show-ra szánt poént.
A magazin értesülései szerint a német mérnökök sikeresen összeházasították az utcai R8-as karosszériáját az R10-es versenyautó 5,5 literes V12-es turbódízel motorjának utcai változatával. A Q7-es karosszériájában már bemutatott óriás-dízel valamivel gyengébb ugyan, mint a versenygépben, de 500 lóerős teljesítménye és 1000 Nm-es maximális nyomatéka így is elismerésre méltó dinamikát kölcsönöz a középmotoros sportkocsinak. Az R8 dízelváltozata állítólag 4,2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t és a végsebessége több mint 300 km/h. Emellett a dízel-monstrum még takarékos is, akár 10 liter gázolajjal beéri 100 kilométeren.
A V12-es használatának persze vannak hátrányai is: a nagyobb motor miatt teljesen eltűnt az amúgy is inkább csak jelzés értékű csomagtér, és nehezebb lett az R8-as vagy 100 kilogrammal.