A Detroitban bemutatkozó kétajtós Hummer tanulmányt a felületes szemlélő akár Jeepnek is nézhetné, bár van rajta néhány jellegzetes hummeres megoldás. Ilyen a 2,05 méteres szélesség, a csaknem függőleges szélvédő vagy a motorháztető kialakítása. Ugyanakkor a kétajtós felépítés, a levehető ajtók, a kiszerelhető tető és az eltávolítható csomagtérfedél a Jeep Wranglert juttathatja az eszünkbe. Az persze nem titok, hogy a Hummerrel a GM elsősorban a Jeep vitorlájából szeretné kifogni a szelet, de ez az első alkalom, hogy az ős-Jeep jellegzetes koncepcióját másolják, még ha hatalmas méretekben is.
Hiába a szuperférfias, katonás arculat, a Hummer sem kerülheti el, hogy ne mutasson valamiféle környezettudatosságot. Ennek tudható be, hogy a motortérbe nem egy monstre V8-as került, ahogy egy ilyen szörnyhöz illene, hanem egy 3,6 literes, E85 alkohol-benzin keverékkel működő V6-os. A hajtáslánc folytatása már kevésbé szokatlan. Hatsebességes automata váltót és hardcore terepjáróhoz kissé méltatlan módon állandó összkerékhajtást kapott a tanulmány. A HX független felfüggesztése is azt mutatja, hogy inkább közúti használatra volna alkalmas, bár az óriási, 36 hüvelykes terepgumik valódi off-road szörnyetegnek mutatják.