Nincs jövője a Chrysler Hemi motornak
Úgy tűnik, a Chrysler vezetése lemondott a nagy teljesítményű nyolchengeresek továbbfejlesztéséről, helyette inkább takarékos és környezetbarát megoldásokra koncentrálnak.
"A Hemi semmiképp nem a jövő motorja" - mondta Jim Press, a Chrysler alelnöke, a cég vezetőinek álláspontját tolmácsolva. Elmondta, hogy felméréseik szerint a Hemi nevet a fiatal vásárlók már nem kapcsolják a villámgyors autókhoz, mint apáik, hiszen az amerikai izomautók, és vele a Chrysler V8-asok fénykorát közel negyven éve elsöpörte az olajválság. Ráadásul - jóllehet a jelenleg gyártott Hemi motorok viszonylag friss tervezésűek - alapkoncepciójuk az 1950-es évekből származik, így nincs már bennük elég fejlesztési potenciál. Hiába vetnének be hengerlekapcsolást, közvetlen befecskendezést és más hasonló trükköket, a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást már alig lehetne csökkenteni. Ha jobb eredményeket akarnak, a kisebb hengerűrtartalmú, feltöltős benzinmotorok, és a hibrid hajtásláncok fejlesztésére kell koncentrálniuk, és a Chryslernél pontosan ezt teszik.
Mindez persze nem jelenti, hogy a Hemi motorok egyik napról a másikra eltűnnek, de fejlesztés híján egy évtizeden belül biztosan kikopnak a kínálatból a szigorodó környezetvédelmi normáknak és a megállíthatatlanul növekvő üzemanyagáraknak köszönhetően.