A Legacy és az Outback modellekbe építik be először a vadonatúj, boxer elrendezésű dízelmotort.
A vadonatúj négyhengeres lökettérfogata 1998 köbcenti, legnagyobb teljesítménye kereken 150 lóerő 3600-as percenkénti fordulatszám mellett, a 350 Nm-es csúcsnyomaték pedig 1800-as fordulaton jelentkezik. A boxer-dízel természetesen megfelel az Euro4 károsanyag-kibocsátási előírásnak, és kilométerenként átlagosan 148 gramm szén-dioxidot bocsát a levegőbe, ami egy Legacyhoz hasonló méretű autó esetében kifejezetten kedvező érték.
A Legacyt persze több ponton is módosítani kellett, hogy fogadhassa az új motort. Az alacsony fordulatszámhoz áttételezett, nagy nyomatékot is elviselő, vadonatúj fejlesztésű, ötsebességes váltót kapnak a dízelváltozatok, és persze a hangszigetelést is hatékonyabbra kellett cserélni, hogy a jellegzetes kerregés ne legyen zavaró az utastérben. A futómű hangolását is módosítani kellett, mivel a nehéz dízelmotor miatt nagyobb terhelés jut az első tengelyre. Emellett az összes dízelmotoros Subaruban az alapfelszerelés része a légkondicionáló, amely hidegben való indítás után rögtön biztosítja az utastér fűtését.