A Ford vezetése a modellpaletta globalizálódását ígéri tavaly óta, és a folyamat lassan be is indul, ha nem is úgy, ahogy vártuk. A Ford Transit Connect lesz hosszú ideje az első modell, amelyet Európában és Észak-Amerikában gyakorlatilag azonos formában lehet majd kapni.
A Törökországban gyártott kompakt áruszállító modellt elsősorban kisebb vállalkozásoknak szánja a Ford, amelyek eddig jóval nagyobb fogyasztású, minimum 4 literes motorral hajtott furgonokat használtak. A Connectet Észak-Amerikában kétliteres benzinmotorral fogalmazzák majd, amellyel európai szemmel nézve egyáltalán nem lesz takarékos: városban 12,4, országúton pedig 9,8 liter benzint fogyaszt. Ennek ellenére valóban vonzó alternatíva lehet a dupla ekkora étvágyú Ford Ecoline modellekkel, vagy a GMC és a Dodge hasonló furgonjaival szemben. A Transit Connectet 2009-ben kezdik el az Egyesült Államokba importálni, miután elvégezték rajta az amerikai forgalomba helyezéshez szükséges módosításokat.
A Ford utolsó modellje, amelyet Európában és Észak-Amerikában egyszerre kínáltak, a Focus első generációja volt 2000 és 2004 között, de a jövőben valósznűleg több ilyen típus is előfordul a detroiti nagyvállalat kínálatában. A Fiestát felváltó Ford Verve lehet az egyik új világautó, bár ezt is mindenütt a helyi igényekhez igazítják. Európában a három- és ötajtós csapott hátú változatokat kínálják majd, míg az amerikai kontinensen és Ázsiában a lépcsős hátú kivitel lesz kapható.