Február 8-án hivatalosan is megkezdődött a Suzuki Wagon R+ utódjának tekinthető Splash gyártása Esztergomban. Mivel a testvérmodell Opel (Vauxhall) Agilát is ebben az üzemben gyártják, ezért a sajtótájékoztató idején a gyárudvaron már százával álltak a Splashek és Agilák, mind szállításra készen, vastag vaxréteg alatt. Az új Suzuki modell egyelőre háromféle motorral lesz megrendelhető: egyliteres, háromhengeres benzinessel, amelynek teljesítménye az előzetes sajtóanyag szerint 45, a műszaki adattábla szerint 48 kW (tehát 61-65 lóerős), 1,2 literes, négyhengeres benzinessel, amely 63 kilowattot, azaz 86 lóerőt tud, valamint a Fiattal közös 1,3 literes dízel Indiában készülő változatával. Itt 55 kilowattos teljesítményre, tehát 75 lóerőre készülhetünk. Utóbbi motorhoz rendelhető lesz részecskeszűrő (DPF) is. Akár rendel valaki részecskeszűrőt, akár nem, a dízel, valamint a kisebbik benzinmotor kilométerenkénti szén-dioxidkibocsátása 120 g alatt marad, ezekkel a verziókkal tehát a Suzuki még a környezetvédelmet a legszigorúbban vevő európai városokban is egészséges eladásokra számíthat. Az 1,2-es motorral 142 g/km ez az érték, annál más a vonzerő - azzal rendelhető lesz négyfokozatú automata váltó is.
Mivel a 3,7 méter hosszú, alaphelyzetben 202 literes csomagterű városi kocsit vezetni nem lehetett, de beleülni is csak nehezen, ezért a használhatóságáról sokat mondani nem tudunk, de az biztos, hogy a hat légzsák, a blokkolásgátló és az ISOFIX-gyermekülésrögzítés széria lesz mindegyik kivitelen. Az osztott hátsó ülések egy mozdulattal a padlóba simíthatók, ez mindenesetre jó dolog. Egy zenés-táncos mulatságot, annak keretében pedig hungarocell-Splash összeszerelős látványshowt követően jött a kemény rész. A heroikus összeszerelés után a Magyar Suzuki Zrt. régi vezérigazgatója, Toda Kazuhisza, az új vezér, Ozava Iszao, Esztergom polgármestere, Meggyes Tamás egyaránt beszédet mondott, majd biztos kezekkel átvágták a gyártás megindítását jelképező, nemzetiszín szalagot. Mi több, egy pillanatra még Medgyesi Péter ex-miniszterelnök is felbukkant a tömegben. Az e látványözönt követő, lélektani pillanatban a Splash egy példányát láthattunk ugyan legördülni a gyártósorról, de azt nagyjából ezer fotós vette körül. Akkor már inkább a sajtósátorban, a pogácsás büféasztalkák között kiállított másik példányt vetettük alá ülőpróbának. Hát, tágas, meg az üléskárpit nagyon kék, a váltókar meg egy műszerfalból kiemelkedő félszigeten van, nyilván nagyon kényelmes a használata - nagyjából ennyi. Mindenesetre a csomagtartó alaphelyzetben szemre sem tűnik tágasnak, a sebességmérő óra viszont nagyon nagy.
A hivatalos bemutatót a Genfi Autószalonra időzíti a gyár, árak tehát március elején várhatók. A tervezett gyártási darabszám évi 60 ezer példány lesz.