A Volvo ma hivatalosan is közzé tette kisebbik szabadidő-autójának néhány adatát, és fotóját.
A tavaly januárban, Detroitban kiállított XC60 tanulmány formatervének izgalmas részletei közül kevés jutott el a szériagyártmányig. Az egyetlen közös pont a hűtőmaszk a trapézforma hűtőráccsal és a cseppforma lámpákkal. Az oldalablakok azonban magasabbak lettek, eltűntek az erőteljes sárvédő-szélesítések és a tanulmányra jellemző, már-már sportos arányok. A látványt így a többi Volvóról már jól ismert csőrös motorháztető, és a meredeken felfelé húzott, vaskos övvonal uralja.
A motorválaszték egyelőre csupán három tagból áll: egy 285 lóerős turbós hathengeres benzinmotor, és kétféle 2,4 literes, öthengeres dízel - egy 185 és egy 163 lóerős - közül választhatnak majd a vásárlók. A cég az új modellt a világ legbiztonságosabb autójaként emlegeti, egy új elektronikus szerkezetre hivatkozva: a City Safety fantázianevű rendszer figyeli az autó előtti forgalmat, és ha azt észleli, hogy a sofőr nem fékez időben, megteszi helyette.
A svéd gyártó tervei szerint évente legalább 50 ezer XC60-asnak kellene elfogynia. Elsősorban Észak-Amerikában, Németországban, Nagy-Britanniában, Oroszországban és Kínában számítanak komoly érdeklődésre. A Volvónak azonban komoly konkurenciával kell szembe néznie, hiszen a BMW X3-as és a Land Rover Freelander mellett hamarosan az Audi Q5 és a Mercedes GLK is megjelenik ugyanebben a kategóriában.