A VW Bluemotion modellek mintájára a Skoda is elkészítette saját takarékos típussorozatának első darabját, Fabia Greenline néven.
A csökkentett fogyasztású modellbe a Volkswagen-csoport más kisautóiból jól ismert 1,4 literes, háromhengeres, 80 lóerős TDI motor kerül, takarékosabb elektronikával. Az autó aljának teljesebb beburkolásával, a hasmagasság 15 mm-es csökkentésével, és az első lökhárító aljára szerelt kiegészítő légterelővel csökkentették a Fabia légellenállását is, a gumiabroncsokat pedig kisebb ellenállású darabokra cserélték. Emellett a pótkerék és néhány más, feleslegesnek ítélt tartozék elhagyásával sikerült 10 kilogrammal csökkenteni az autó tömegét is. A jelentéktelennek látszó átalakítások együtt érezhető csökkenést hoztak a fogyasztásban: vegyes ciklusban mérve 4,8 literről 4,1 literre mérséklődött a Fabia étvágya 100 kilométeren. Emellett az autó átlagos szén-dioxid-kibocsátása is 109 g/km-re csökkent a korábbi 127 g/km-ről.
A Fabia Greenline csak Ambiente felszereltséggel készül, és márciustól lesz kapható az európai Skoda-kereskedésekben, az azonos teljesítményű és felszereltségű dízel Fabiákhoz képest csupán néhány száz euróval drágábban.