A képek alapján azt is hihetnénk, hogy a Mazda ismét gyári ralicsapatot indít a világbajnokságon, pedig csupán jól sikerült stílusgyakorlatot láthatunk a japán cég ausztrál részlegétől.
A Melbourne-i Motor Show-n kiállított Extreme lényegében nem sokkal több egy gyári Mazda2-esnél. Nincs benne turbómotor, összkerékhajtás vagy szekvenciális váltó, mindössze a kipufogórendszert cserélték le, hogy szebb hangja legyen a gyári négyhengeresnek. Az illúzió azonban tökéletes, a színes versenyfestés, az autó orrára szerelt reflektorsor, a fehér festésű magnéziumfelnik és a bukókerettel, illetve Sabelt kagylóülésekkel felszerelt csupasz belső tér éppen olyan, mint egy WRC versenygépben. Még az utólag az utasoldalra barkácsolt, ipari kapcsolókkal és apró tekerőgombokkal telezsúfolt doboz is illik a képbe, talán csak a Momo sportkormány mögött meghagyott gyári műszerfal és a belőle kilógó gyári váltókar lóg ki a képből.
A sportos arculat építésének az utóbbi években nem volt része a versenyzés, így lassan el is felejtettük, hogy szóltak a mokány 323-asok a nagy nemzetközi ralikon az 1990-es évek elejéig. A Mazda2 Extreme azonban segít elképzelni, milyen volna a nagy visszatérés, amire a Ford leányvállalataként a Mazdának sajnos aligha van esélye.