A Holden már az előző Commodore-ból is késztett kétajtós változatot, és az új, teljesen saját fejlesztésű VE sorozat sem kerülhette el a sorsát, bár az új ausztrál kupé még csak tanulmány.
Elődjéhez, a Monaróhoz hasonlóan, amelyet Vauxhall márkanéven Angliában és Pontiac GTO-ként Amerikában is forgalmaztak, a Coupe 60 sem hajmeresztően izgalmas formájú autó, viszont kellemes arányú, elegáns darab, amelyet néhány jól elhelyezett légterelővel és hatalmas felnikkel sikerült igazán sportos jelenséggé tenni. A típus alapvetően a négyajtós VE Commodore formáját követi, de vagy 60 mm-rel rövidebbre szabták, hogy az arányai jobban illeszkedjenek a kétajtós kialakításhoz, és új, lendületes ívű tetőt terveztek hozzá. A hajtást a Holden legnagyobb motorjára, egy hatliteres V8-asra bízták, ami közeli rokonságban áll a Corvette nyolchengeresével, és ahhoz hasonlóan bő 400 lóerős.
A Coupe 60 egyelőre csupán a Melbourne-i Motor Show látogatóinak felizgatására szolgál, de van rá esély, hogy a típust később, a Monaro utódjaként gyártani kezdi a General Motors ausztrál leányvállalata.